Jennifer Donnelly - De winterroos

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
Plaats reactie
berdine

Jennifer Donnelly - De winterroos

Bericht door berdine »

Achterflap: In het jaar 1900 zijn de straten van het Londense East End allesbehalve geschikt voor een vrouw van goede komaf. Maar als een van de eerste vrouwelijke doktoren is India Selwyn Jones een buitenbeentje. Ze is vastbesloten een kliniek op te zetten in deze arme omgeving waar medische hulp zo hard nodig is. Hier ontmoet India de keiharde maar onweerstaanbare gangster Sid Malone. Sid is een tegenpool van India's kille verloofde, die het kapitaal van haar familie nodig heeft voor zijn politieke ambitites. Geïntrigeerd door Sids mysterieuze verleden stort India zich in een affaire die haar alles zou kunnen kosten wat haar lief is...

Aanvankelijk aanstekelijk verhaal zonder literaire pretenties. Donnelly kan goed vertellen en je vliegt door het boek. Tegen het eind wordt het een beetje teveel avontuur en ook wat onwaarschijnlijk en voorspelbaar. Jammer.
Annemarie

Re: Jennifer Donnelly - De winterroos

Bericht door Annemarie »

Jammer, de schrijver heeft zich dus door zijn eigen enthousiasme mee laten slepen. Verder klinkt het best interessant.
berdine

Bericht door berdine »

Het was een heerlijk boek om te lezen. Geen literatuur, maar gewoon goed geschreven, totdat het op een gegeven moment wel erg ver gezocht en toevallig werd. Toen zakte het af naar een gewone roman. Deze schrijfster wordt vergeleken met Catherine Cookson. Het is te lang geleden dat ik haar boeken las, dus ik kan het niet bevestigen.
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Voor mij is Catherine Cookson ook al een hele tijd geleden maar volgens mij schrijft zij van die fijne, beetje smeuïge, liefdesverhalen. Dat soort verhalen lopen vaak een beetje "over the top" af dus de vergelijking zou heel goed kunnen kloppen.
Plaats reactie