Bart Moeyaert & Mark Janssen (ill) - Atman! 7+

Reacties op recensies van, door Leestafelleden gelezen, kinder- en jeugdboeken
Plaats reactie
Dettie
Site Admin
Contacteer:

Bart Moeyaert & Mark Janssen (ill) - Atman! 7+

Bericht door Dettie »

Ik wist op een keer
de weg niet meer.
Ik vroeg 'm op straat
aan een man.
Ik zei: Hier vlakbij
staat ergens mijn huis
Daar wacht mijn pa.
Hij heet Jan.

Lees verder https://www.leestafel.info/archief/jeug ... aert-atman

Dettie
Dettie
Site Admin
Contacteer:

Re: Bart Moeyaert & Mark Janssen (ill) - Atman! 7+

Bericht door Dettie »

11 april 2026
Auteurs Bart Moeyaert en illustrator Mark Janssen zijn winnaars van de 39e Woutertje Pieterse Prijs voor het mooiste kinderboek van het afgelopen jaar. Zij ontvingen de prijs voor het boek Atman! (Uitgeverij Querido). Aan de prijs is een bedrag van €15.000,- verbonden. Dit werd zojuist bekendgemaakt door juryvoorzitter Rik van de Westelaken in De kindertaalstaat op NPO Radio 1. Ronald Giphart presenteerde deze speciale editie van het KRO-NCRV programma De taalstaat live vanuit het Kinderboekenmuseum in Den Haag.

De jury koos voor “het boek dat in elke vezel ambacht en kunstenaarschap uitdraagt en kinderen serieus neemt, zonder door de knieën te gaan of over hun hoofden heen te praten. Dit boek keert terug naar de kracht van de mondelinge vertelling, de muziek in de taal, het zingen van woorden en beelden. Bizarre wezens in krullerige kleurpotloodlijnen, weelderige wouden en een sterk neergezet hoofdpersonage bevolken de verhaalwereld, die het midden houdt tussen een droom, een fantasie en een vertaling van een beleving. Op elke pagina zindert het boek van verbeelding, humor en spanning – zo overtuigend dat het elke lezer die weleens de weg kwijt is, weer thuis brengt. Moeyaert bewijst met Atman! zijn meesterschap en voegt er nieuwe taalvormen aan toe, Janssen kleurt het verhaal in met prenten vol verbeelding.”

lees verder https://woutertjepieterseprijs.nl/nieuw ... uitgereikt

Dettie
Marjo

Bericht door Marjo »

Ik hoorde het! Jij bent het er helemaal mee eens natuurlijk.
Dettie
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Dettie »

Ja Natuuuurlijk! haha

Dettie
Plaats reactie