Marjan Kamali - De boekhandel van Teheran

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
Plaats reactie
Marjo

Marjan Kamali - De boekhandel van Teheran

Bericht door Marjo »

Naar mijn smaak is het allemaal nogal zoetig romantisch, maar de achtergrond van het verhaal maakt veel goed.

Lees meer: http://www.leestafel.info/marjan-kamali

Vandaag kwam ik een artikel tegen over het boek Aria van Nazanine Hozar (komt in mei). Ik denk dat dit boek veel meer vertelt over het leven in Iran in die tijd.
Of voor wie meer van de non-fictie is: Kim Ghattas: Zwarte golf. Hoe de rivaliteit tussen Saoedi-Arabië en Iran het leven in het Midden-Oosten heeft verwoest. (Black Wave).
Dettie
Site Admin
Contacteer:

Re: Marjan Kamali - De boekhandel van Teheran

Bericht door Dettie »

Ik was bezig hem in het archief te zetten, maar mij pc klapt er steeds uit. Ligt aan Ziggo. Heel lastig.
Hopelijk morgen beter.

Dettie
Dettie
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Dettie »

Nou Marjo, je wordt op je wenken bediend. Zodirect (als de ziggoverbinding meewerkt) plaats ik de recensie van Henk Hofman over het boek van Kim Ghattas!

Het is een compleet andere wereld daar dan wij gewend zijn. Dat merkte ik o.a. door mijn buurman in Castricum, een vluchteling, de hele omgang met elkaar, het eten, kleding, muziek, je kunt het niet bedenken of het is anders. Maar opvallend (en logisch) is dat ze zich enorm politiek bewust zijn. Ook weten ze enorm veel over hun land zelf. De geschiedenis en hoe het is ontwikkeld etc.

Het leven in Iran is natuurlijk fascinerend. Ik heb een tijd terug het boek van Kristina Paltén gelezen die als vrouw hardlopend door Iran trok.
Wat over Iran naar buiten komt is een heel ander beeld dan in Iran zelf gebeurt. ( Zie mijn recensie http://www.leestafel.info/kristina-palten ) Zo jammer dat niemand reageert op de non-fictie boeken want daar zit zoveel moois en interessants bij.

Dettie
Marjo

Bericht door Marjo »

Intussen weet je wel dat niet reageren niet altijd wil zeggen dat niemand het leest! Dat van Ghattas zal ik zeker even doornemen, maar ik kan pas inhoudelijk reageren als ik dat boek ook lees.
Dan zie je me wel terug.
Plaats reactie