Jonas Jonasson - De 100-jarige man die uit het raam klom en verdween
Re: Jonas Jonasson - De 100-jarige man die uit het raam klom en verdween
Ja toch? helemaal in het begin als de oude man net ontsnapt is en hij met die man meegaat over het spoor. Hij komt dacht ik dan bij een bouwplaats. Daar wordt iemand ingemetseld of onder beton bedolven. Zoiets... dacht ik... toch?
Dettie
die nu onmiddellijk gaat twijfelen
Dettie
die nu onmiddellijk gaat twijfelen
Je bedoelt het lijk van boef nr. 1 dat in een vat wordt gestopt, in een container, die verscheept wordt naar ergens in Afrika. Denk ik. Als ie nog geleefd had zou het inderdaad niet "leuk" zijn geweest, voorzover een boef vermoorden wèl leuk is natuurlijk! 

Dat bedoel ik dus, dat ik zoiets sowieso geen humor vind. Er werd zo erg nonchalant met mensen omgesprongen gelijk in het begin en toen hoefde ik al niet meer.
Dettie
Dettie
Nou dat heb ik zo niet ervaren. Het was meer als in een tekenfilm. De boef was tenslotte een echte boef. Ik vond de opeenstapeling van onwaarschijnlijke en vooral toevallige gebeurtenissen te veel van het goede. Het was ook niet zo, dat de stijl van de schrijver iets goedmaakte. Het was eigenlijk maar een rechttoe-rechtaan opsomming van gebeurtenissen.
Ik heb maar een klein stukje gelezen, ik wilde het niet verder lezen dus ik kan verder weinig over het boek zeggen. Alleen het begin dus.
Was er ook iets met een koffer? Die hij van een jongen had 'gepikt'.
Het ging me te hard allemaal, meer een slapstick.
Dettie
Was er ook iets met een koffer? Die hij van een jongen had 'gepikt'.
Het ging me te hard allemaal, meer een slapstick.
Dettie
Ja inderdaad, een slapstick. Ik kan me wel voorstellen dat sommige mensen daar van houden. Wij dus niet, haha!
Dit was een leuk samenleesboek geweest...lekker ouderwets een vóór en een tegen kamp.
Ik wist het niet helemaal zker Berdine, maar ik had gedacht dat je t toch wel leuk zou vinden.
Ik denk dat er weinig middenwegen zijn met dit boek, je vind t goed, óf je vind het niets denk ik.
Willeke
Ik wist het niet helemaal zker Berdine, maar ik had gedacht dat je t toch wel leuk zou vinden.
Ik denk dat er weinig middenwegen zijn met dit boek, je vind t goed, óf je vind het niets denk ik.
Willeke
Nou niets is het ook weer niet.. 3 sterren zou ik zeggen = redelijk. Dus toch wel een soort "middenweg". Het zit in al zijn onwaarschijnlijkheid toch goed in elkaar. En een snelcursus politieke geschiedenis van de vorige eeuw - al zijn het dan maar de grote lijnen - is ook niet weg. 

MMM...drie sterren, dat valt me dan toch weer niet tegen
Nou, ik heb het boek uit. Het was wel leuk, maar er zat weinig ontwikkeling in de karakters. De geschiedenishoofdstukken voegen maar weinig toe aan het verhaal en doen denken aan een kruising tussen Forrest Gump en Baron von Munchhausen. Het schijnt verfilmd te worden en ik denk dat het daar wel geschikt voor is. Het resultaat zal wel een B-film zijn.
Al met al een amusant boek en ik denk dat ik het andere boek van deze schrijver ook wel zal lezen.
Ik ben ooit een keer in een boek van John Irving (ook zo'n schrijver met een rijke fantasie) begonnen, maar daar vond ik dus echt helemaal niets aan.
Al met al een amusant boek en ik denk dat ik het andere boek van deze schrijver ook wel zal lezen.
Ik ben ooit een keer in een boek van John Irving (ook zo'n schrijver met een rijke fantasie) begonnen, maar daar vond ik dus echt helemaal niets aan.
Beluister De 100-jarige man als hoorspel op de radio!
Drie maanden lang is het hoorspel De 100-jarige man te beluisteren. Erik van Muiswinkel was bij Jinek om te vertellen over het hoorspel en wat daarbij komt kijken. Bekijk het fragment HIER.
Beluister hier de eerste delen en luister elke werkdag om 12.50 uur naar NPO Radio 1! http://www.nporadio1.nl/podcasts/de-100 ... n-verdween
Bron: persbericht.
Dettie
Drie maanden lang is het hoorspel De 100-jarige man te beluisteren. Erik van Muiswinkel was bij Jinek om te vertellen over het hoorspel en wat daarbij komt kijken. Bekijk het fragment HIER.
Beluister hier de eerste delen en luister elke werkdag om 12.50 uur naar NPO Radio 1! http://www.nporadio1.nl/podcasts/de-100 ... n-verdween
Bron: persbericht.
Dettie