Begin dit jaar verscheen in de Britse boekhandels het thrillerdebuut van Robert Galbraith. Het boek, The Cuckoo’s Calling, ontving zeer lovende recensies. Vervolgens gebeurde er iets verbazingwekkends: Auteur J.K. Rowling (bekend van de Harry Potter-reeks) maakte bekend dat zij het boek heeft geschreven. Robert Galbraith is een pseudoniem. Na deze onthulling vloog het boek de winkels uit en de Nederlandse uitgever die de vertaalrechten al had gekocht sprong een gat in de lucht.
Lees verder: http://www.thrillers-leestafel.info/robert-galbraith/
Robert Galbraith (J.K. Rowling) - Koekoeksjong
Re: Robert Galbraith (J.K. Rowling) - Koekoeksjong
Hoe krijg je het voor elkaar. Wat een recensie.
Marjo, heeft af en toe ook van die verrassende omschrijvingen.
Knap!
Dettie
Ik kom daar niet eens op!"Bonkige kerel."
"Betekenen de kleine rimpeltjes op het verder gladde water niets of houdt zich iets groots onder het oppervlak schuil?"
"De entourage van Lula is op zijn zachts gezegd kleurrijk."
Marjo, heeft af en toe ook van die verrassende omschrijvingen.
Knap!
Dettie
En ik heb 'de goede daad' nog niet eens gelezen.
Ik had deze al wel zien liggen, maar had geen idee dat het een pseudoniem was!
Ik had deze al wel zien liggen, maar had geen idee dat het een pseudoniem was!
Dank je wel voor de complimenten Dettie!
Op mijn exemplaar van Koekoeksjong prijkt een sticker waarop staat dat Robert Galbraith in werkelijkheid J.K. Rowling is en ook op de flap van het boek wordt er aandacht aan besteed. Maar het was lange tijd onbekend. Uitgeverij Boekerij had de vertaalrechten gekocht omdat de uitgever het script goed vond. Zij wisten dus helemaal niet dat ze het nieuwste boek van J.K. Rowling hadden aangekocht. Dat was dus vast even feest op de uitgeverij!
Als ik het goed begrepen heb komt de volgende detective ook weer onder de naam Robert Galbraith uit.
Op mijn exemplaar van Koekoeksjong prijkt een sticker waarop staat dat Robert Galbraith in werkelijkheid J.K. Rowling is en ook op de flap van het boek wordt er aandacht aan besteed. Maar het was lange tijd onbekend. Uitgeverij Boekerij had de vertaalrechten gekocht omdat de uitgever het script goed vond. Zij wisten dus helemaal niet dat ze het nieuwste boek van J.K. Rowling hadden aangekocht. Dat was dus vast even feest op de uitgeverij!
Als ik het goed begrepen heb komt de volgende detective ook weer onder de naam Robert Galbraith uit.
Nou dat is dan wel leuk voor Rowling, dan is ze wel op haar kwaliteiten beoordeeld en niet op haar naam.
Als haar naam bekend was geweest dan was het manuscript 'in de blind' gekocht. Nu ging het echt om het goed geschreven verhaal.
Dettie
Als haar naam bekend was geweest dan was het manuscript 'in de blind' gekocht. Nu ging het echt om het goed geschreven verhaal.
Dettie
Hier staat een artikeltje erover: http://www.parool.nl/parool/nl/224/BINN ... ever.dhtml
Mijn geheugen is heel slecht, want ik had geen idee 'meer' dus. Dit boek had ik een tijd terug mee gegrepen uit de bieb omdat ik vaag wist dat ik dit wilde lezen, maar echt, ik kwam pas toen ik dit hier op ging zoeken om te plaatsen, er achter waarom ik dat zo nodig moest. Het staat er dus niet op, en dat vind ik prima!
Hier was ik de laatste dagen in ondergedoken, heerlijk...
Lees meer: http://www.thrillers-leestafel.info/robert-galbraith/
Hier was ik de laatste dagen in ondergedoken, heerlijk...
Lees meer: http://www.thrillers-leestafel.info/robert-galbraith/
O ja, echt een heerlijk boek! Het is juist leuk dat je niet wist dat het om J.K. Rowling ging. Dat was ook precies haar bedoeling: dat mensen het onbevooroordeeld zouden lezen. In mijn recensie zie ik staan dat het tweede boek in de maak is. Er komt dus meer van dit leuks!