Gijp van Michel van Egmond wint de NS Publieksprijs 2013
Het boek over oud-voetballer en tv-persoonlijkheid René van der Gijp ontving 40% van de stemmen en mag zich Boek van het Jaar 2013 noemen. Dit werd zojuist in het televisieprogramma De Wereld Draait Door bekendgemaakt.
Het is toch verschrikkelijk...
NS Publieksprijs 2013
Re: NS Publieksprijs 2013
ja, dat is verschrikkelijk. Maar het verbaast me niets.
Het gaat niet meer om kwaliteit maar om populariteit.
Maar eigenlijk mag ik niet zo oordelen want ik heb het boek niet gelezen.
Dettie
Het gaat niet meer om kwaliteit maar om populariteit.
Maar eigenlijk mag ik niet zo oordelen want ik heb het boek niet gelezen.
Dettie
Ik durf op deze opmerking helaas niets te zeggen...of toch wel?
Je proeft meteen waar die 26 duizend stemmen naar toe zijn gegaan (verleden jaar hebben 70.000 mensen hun stem uitgebracht, nu 96.000). Dit heeft m.i. niets met boeken te maken, puur commercie én media!
Meer dan verschrikkelijk...
groetjes, irene
Je proeft meteen waar die 26 duizend stemmen naar toe zijn gegaan (verleden jaar hebben 70.000 mensen hun stem uitgebracht, nu 96.000). Dit heeft m.i. niets met boeken te maken, puur commercie én media!
Meer dan verschrikkelijk...
groetjes, irene
Was het ook niet een keer zo dat de bijbel gewonnen had? Ik weet niet of dat bij de NS-prijs was (denk het niet eigenlijk).
Dat was ook zo opmerkelijk.
Eigenlijk zou het stemmen anders moeten, dat alleen de stem van de jury telt, die bestaat dan bijv. uit mensen die het boekenpakket hebben ontvangen. Dit is inderdaad niet leuk meer. Het lijkt er nu vooral op dat het gaat om wie de meeste vrienden en/of het grootste netwerk heeft. Voor de schrijver natuurlijk heerlijk, het is ook niet dat ik het hem niet gun maar deze boeken zijn zo erg appels met peren vergelijken en dan wint de appel die het minste rijp is, en dat is zuur!
Dettie
die het nóg erger had gevonden als het zandloperboek had gewonnen
Dat was ook zo opmerkelijk.
Eigenlijk zou het stemmen anders moeten, dat alleen de stem van de jury telt, die bestaat dan bijv. uit mensen die het boekenpakket hebben ontvangen. Dit is inderdaad niet leuk meer. Het lijkt er nu vooral op dat het gaat om wie de meeste vrienden en/of het grootste netwerk heeft. Voor de schrijver natuurlijk heerlijk, het is ook niet dat ik het hem niet gun maar deze boeken zijn zo erg appels met peren vergelijken en dan wint de appel die het minste rijp is, en dat is zuur!
Dettie
die het nóg erger had gevonden als het zandloperboek had gewonnen
Ik dacht dat het dezelfde prijs was. Het is dan toch een aanfluiting deze prijs. Je zou hem als gerenommeerd schrijver niet eens moeten willen hebben.
Mr. Dettie zei ook al dat dit wel heel erg was, uit zichzelf, ik had het er nog niet over gehad met hem.
Het is op deze manier een flauwekulprijs zei hij.
Dettie
die nog even gezocht heeft naar de bijbel en het was inderdaad ook de ns prijs
Het is op deze manier een flauwekulprijs zei hij.
Dettie
die nog even gezocht heeft naar de bijbel en het was inderdaad ook de ns prijs