'Hell has no fury then a woman scorned' oftewel: berg je wanneer een vrouw zich miskent of slecht bejegend voelt. Dit is een boek over vrouwen: briljante vrouwen, sexy vrouwen maar vooral boze vrouwen.
http://www.thrillers-leestafel.info/ad-van-de-lisdonk
Ad van de Lisdonk - Het Amazoneverbond
-
Re: Ad van de Lisdonk - Het Amazoneverbond
Wel bijzonder!Dit is een boek over vrouwen: briljante vrouwen, sexy vrouwen maar vooral boze vrouwen.
Is dit vanwege al die vrouwen meer een mannenboek?
-
Nee, niet echt. Ik vind het wel een boek voor beide s.exen. De mannen komen er bekaaider vanaf dan de vrouwen
. Alleen is het sinds de 50 tinten-boeken mode (geworden) om liefst zoveel mogelijk expliciete s.exscenes in thrillers te doen en daar had ik na een tijdje wel genoeg van. De schrijver vindt zelf dat het een doel dient en dat legt hij ook uit op crimezone (waar het boek een leesclubboek is en de auteur 'meepraat'), maar ik vind het af en toe zijn doel voorbijschieten. Afgezien daarvan is het een leuk boek, beetje abrupt einde in verhouding tot het uitgebreide eerste deel (dat overigens niet vervelend is). Ik heb me prima vermaakt met het boek en zoals ik aangeef: lekker voor een vakantie. Geniet ervan, lui liggend aan het strand of zo. Verwacht dus geen hoogstaande psychologische thriller.

Dat van die vele s.eks is wel jammer. Natuurlijk mag dat er wel in maar het domineert zo snel in een verhaal. Dat gaat dan ten koste van de rest vind ik. Het boek van Saskia Profijt waar ik vandaag over schreef bevat helemaal niet van dit soort fragmenten maar is net als dit boek vooral een lekker vakantieboek.