Beetje twijfelachtig of ik dit boek hier moet neerzetten, maar het is natuurlijk wel spannend. Zo'n thema ' Kan het verleden veranderd worden?' levert ook heel spannende situaties op. Maar het is geen horror zoals Stephen King die meestal schrijft.
Dit boek was een paar weken het boek naast mijn bed..het moest gelezen worden. Tot op de helft ging dat op een normale manier, daarmee ging ik skippen...
Lees meer: http://www.thrillers-leestafel.info/stephen-king
Stephen King: 22-11-1963
Re: Stephen King: 22-11-1963
Het is ook wel heel dik, meer dan 800 pagina's. Je moet een goede schrijver zijn wil het niet halverwege gaan vervelen.
Het is vaak zo dat de beschrijvingen van omgeving, huis, gedachten etc. veel te uitgebreid zijn.
Dettie
Het is vaak zo dat de beschrijvingen van omgeving, huis, gedachten etc. veel te uitgebreid zijn.
Dettie
Hier is het meer de persoonlijke verwikkelingen die mij afleiden. Er zijn eigenlijk twee boeken ineen: Jake heeft zijn privéleven, vijf jaar lang tot de 22e. En intussen moet hij wel naar die dag toewerken. En de spanning is voor mij een stuk minder, dan in het eerste deel, als hij een eerste 'opdracht' vervult. Omdat het verhaal van Kennedy zo bekend is denk ik.
Maar toch...het is Stephen King! Favoriet van de niet-horror verhalen is toch wel The Green Mile.
wat bedoel je hiermee Annemarie? Omdat het King is ('de King') moèt het wel goed zijn?
Mijn favoriet blijft 'the stand'. of is dat wèl een horrorverhaal?
En daar heb ik nu mijn vragen bij: zou ik dat verhaal nog steeds goed vinden als ik het nu lees. Of ben ik Stephen King 'ontgroeid'...
Mijn favoriet blijft 'the stand'. of is dat wèl een horrorverhaal?
En daar heb ik nu mijn vragen bij: zou ik dat verhaal nog steeds goed vinden als ik het nu lees. Of ben ik Stephen King 'ontgroeid'...
Misschien bedoel ik dat wel een beetje. In ieder geval kan het nooit vies tegenvallen naar mijn mening.
The Stand is ook mooi en bij Cujo heb ik tranen met tuiten gehuild. Bijna iedereen kent de film maar het boek is oneindig veel mooier.
The Stand is ook mooi en bij Cujo heb ik tranen met tuiten gehuild. Bijna iedereen kent de film maar het boek is oneindig veel mooier.
Het valt dan ook niet vies tegen. Een beetje maar.
Dat bedoelde ik ook niet hoor. Ik bedoelde dat je in ieder geval nooit een miskoop aan een boek van Stephen King hebt.Marjo schreef:Het valt dan ook niet vies tegen. Een beetje maar.