Stephan Steinmetz - De brievenbus van Mevrouw De Vries

Reacties op recensies van, door Leestafelleden gelezen, non-fictie boeken.
Plaats reactie
Dettie
Site Admin
Contacteer:

Stephan Steinmetz - De brievenbus van Mevrouw De Vries

Bericht door Dettie »

Gekmakende post van onze (semi)overheid

Lees de recensie... http://www.leestafel.info/stephan-steinmetz

Ria
Inge

Re: Stephan Steinmetz - De brievenbus van Mevrouw De Vries

Bericht door Inge »

Hebben wij hier, met een Belgisch-Nederlandse relatie, hopen problemen mee :D
Nico wil hier werk vinden, daarvoor heeft hij een rijksregisternummer nodig. Doet hij hier in de gemeente navraag (inlichtingen vragen). Starten ze meteen een procedure voor wijziging van domicilie op.
Maar dat is niet aan de orde want Nico werkt en woont in Nederland.
Krijg ik meteen van het kinderbijslagfonds een hoop brieven die moeten ingevuld worden.
Gebeld naar het kinderbijslagfonds... Zij hadden dat doorgekregen van de gemeente en die zou wel weten hoe het zit. (Ik dus niet :D ik ken mijn eigen "situatie" niet blijkbaar :D )
Nico weer naar het gemeentehuis om verhaal te halen. Weer brieven moeten invullen + ook de brieven van het kinderbijslagfonds om alles "recht" te zetten. Maar voor het terug "recht" is gaat er toch vlug een paar maanden over....
Dettie
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Dettie »

Ja hier zijn inderdaad ook allerlei rare toestanden. Je wordt af en toe half daas van alle bizarre regels en wetten.
Ik kon een tijd niet lopen en dan vraag je of ze iets willen sturen, en dan zeggen ze nee u moet het persoonlijk afhalen. Dat wil ik best doen maar dat kan niet, is er niets te regelen? Nee, dus alles gaat niet door, maar dan daarna wel eindeloos rekeningen sturen! Voor iets wat je nooit ontvangen hebt. Die rekeningen kunnen ze dus wél sturen....

Dettie
Inge

Bericht door Inge »

Zou er 1 land ter wereld zijn waar de bureaucratie geen hoogtij viert?
Doet me ook denken aan een nog voorval (iedereen zal er wel een hoop van die verhalen hebben)... Mijn dochter gaat gaan werken. Ik bel op voorhand naar het sociaal bureau om dat door te geven. Ah nee mevrouw dat gaat niet... We moeten via via een brief krijgen en dan moet jij die,die en die brief invullen en dan pas gaan we dat aanpassen.... Gewoon absurd!
Maar weet je wat ik echt het toppunt vind :D Zowel in Nederland als in België kan niemand zeggen hoe het zit met belastingen, pensioen enz als Nico definitief hier komt wonen. We hebben al bij verschillende instanties navraag gedaan zowel hier als in Nederland en niemand weet hoe het zit. En ik die dacht dat er wel meer mensen immigreerden :D
Plaats reactie