Mysterie Trilogie van Helith

Reacties op recensies van, door leden gelezen, spannende boeken/thrillers
Plaats reactie
HansPeter

Mysterie Trilogie van Helith

Bericht door HansPeter »

Recent is een driedelig spannend fictie verhaal uitgebracht.
Het leest vlot en is zowel voor de jeugd (vanf 12 jaar) als volwassenen prettig te lezen.
Op de website www.helith.com staat het volgende vermeld:
We volgen het leven door de ogen van een nieuwsgierige jongen die opgroeit in de vroege Middeleeuwen. Naast het aanleren van fysieke vaardigheden zien we hoe hij zich onderscheidt doordat hij kan lezen en schrijven. Hij maakt vriendschappen, beleeft ontroerende, maar ook komische momenten. Na verloop van tijd blijkt dat hij ook over andere talenten beschikt. Daarbij vindt hij onderweg de juiste mensen en leert zo meer van de samenleving in Europa.

De lezer krijgt alle vrijheid om het verhaal al dan niet in een historisch of religieus, dan wel een alles overstijgend perspectief te plaatsen.
Het is aan de lezer om eruit te halen wat erin zit. De trilogie is deels op feiten gebaseerd.

Het verhaal is interessant voor alle leeftijden. Kinderen kunnen zich herkennen in het avontuur en de belevenissen van de twee jongens en al lezend veel leren van hun positieve instelling, hun doorzettingsvermogen en het maken van keuzes. Volwassenen kunnen zich verliezen in de diepgang van de diverse verhaallijnen, waarin een naïeve jongen zich ontwikkelt tot een wijze man met vertrouwen in het goede.
Marjo

Re: Mysterie Trilogie van Helith

Bericht door Marjo »

Jij bent de schrijver neem ik aan? En je debuteert tegelijk met een roman voor volwassenen als met een jeugdboek?
Wie is je uitgever?
HansPeter

Re: Mysterie Trilogie van Helith

Bericht door HansPeter »

Dat klopt inderdaad. Ik heb de boeken uitgegeven via mijnbestseller.nl
Ik heb er wel even op gebroed hoor, het zijn ca 1200 pagina's of te wel bijna een half miljoen woorden.
De laatste paar dagen heb ik de eerste reacties ontvangen van mensen die de hele trilogie hebben gelezen, dan wel mijn korte debuutroman "de man die dood wilde" en die zijn erg positief te noemen.
Hartelijke groeten,
Helith
Plaats reactie