Elsa Lewin - Ik, Anna

Reacties op recensies van, door leden gelezen, spannende boeken/thrillers
Plaats reactie
Annemarie

Elsa Lewin - Ik, Anna

Bericht door Annemarie »

Anna is vijftig en eenzaam. Haar man heeft haar een paar jaar eerder verlaten voor een jongere vrouw en haar dochter heeft haar vleugels uitgeslagen. Anna werkt in een bibliotheek en bewoont een klein appartement in New York. Ze heeft behoefte aan warmte en genegenheid en bezoekt daarom vrijgezellenfeesten. De feesten zijn niet echt bijzonder en dat geldt doorgaans ook voor de aanwezige mannen. Op een avond vertrekt Anna dan toch met een man. Ze gaan naar zijn appartement waar het rendez-vous in een drama eindigt.

Lees meer: http://www.thrillers-leestafel.info/elsa-lewin
Laatst gewijzigd door Annemarie op 07 jul 2012, 09:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Marjo

Re: Elsa Lewin - Ik, Anna

Bericht door Marjo »

Er zit een alinea in jouw verslag waarop ik reageer: doe mij maar niet. Je weet vast wel wat ik bedoel.
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Ja, het is best een heftig boek en ik moest ook even slikken. Toch bleef ik doorlezen.
Joanazinha

Bericht door Joanazinha »

Ik heb hem nu ook gelezen, voor crimezone. Erg mooi. Mijn recensie stuur ik in de loop van de week naar crimezone en ik zal hem tzt ook naar Dettie sturen. Heftig boek, maar wel erg mooi en boeiend. Ik vond het bijna geen thriller maar meer een psychologische roman.
Het boek is onlangs verfilmd als een 'thriller noir' en dat lijkt me wel een treffende typering.
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Dit boek is toch ook in de "noir" serie van Signatuur? Daar past het ook heel goed in. Wat fijn om te lezen dat jij dit boek ook op waarde weet te schatten! Ik vind het echt een heel bijzonder verhaal. Heftig maar mooi.
Joanazinha

Bericht door Joanazinha »

Klopt: het is in het nieuwe fonds van Signatuur uitgegeven: Signatuur noir. Daar past het perfect in.
Plaats reactie