Leuk die boeken over China Bernadet...
blijft altijd een intrigerend land om over te lezen vind ik,
daar zou ik graag eens rondwandelen zeg,
maar al lezend er in gedachten rond wandelen is ook mooi.
Ja ik heb een beetje een China-tic. Mijn geschiedenislerares was een Chinese en mijn eindexamen ging over China, ze kon er zo boeiend over vertellen dat er sindsdien een zwakke plek is gebleven voor China, hoe raar het land ook is.
net het boek van vandaag aangevraagd bij de bieb. Vandaag onze reis naar China geboekt, dus heel actueel. Als het boek uit is, laat ik weten wat ik er van vond.
Spoorwegcaroussel van Paul Theroux was het boek dat "mijn a.s. schoonzoon" liefde voor literatuur bijbracht. Onlangs ondernam hij een treinreis door Zuid Europa en de Oostbloklanden, dit tussen twee studies door. Met een omweg naar Santiago van Cees Nooteboom, Europa van Geert Mak, is onze boekenkast niet meer veilig!
Nee je vergist je niet, dat denk ik ook. Het is echt zo'n boek volgens mij dat als je het uit hebt denkt, ik wil meer weten over Wallace en Conrad. Dat had ik bij De stoel van Hemingway ook, wilde gelijk boeken van Hemingway lezen. kende alleen het boek The old man and the sea.
En weer een boek voor op mijn tweedehands wens lijstje..t blijft een boeiend thema Bernadet.
Toen ik thuis kwam lag trouwens Land van Gebroken beloftes op m n deurmat, dat boek over vier generaties russische vrouwen wat je aan het begin ergens had,
ben erg benieuwd, zal er een verslag van maken als ik t uit heb.
Toen ik thuis kwam lag trouwens Land van Gebroken beloftes op m n deurmat, dat boek over vier generaties russische vrouwen wat je aan het begin ergens had,
ben erg benieuwd, zal er een verslag van maken als ik t uit heb.
Leuk Willeke, ben erg benieuwd naar je verslag.
Groetjes. Tiba.
P.S. Ik ga ook es kijken op mijn deurmat of daar niet iets ligt .