Welk spannend boek gaan we samenlezen in oktober/november?

Reacties op recensies van, door leden gelezen, spannende boeken/thrillers
Plaats reactie
Dettie
Site Admin
Contacteer:

Welk spannend boek gaan we samenlezen in oktober/november?

Bericht door Dettie »

Het is alweer eind september... De tijd gaat zooo hard.

Welk spannend boek willen jullie samen lezen in oktober/november?

Dettie
Joanazinha

Re: Welk spannend boek gaan we samenlezen in oktober/novembe

Bericht door Joanazinha »

Jeetje, time flies!!
Ik ga vanavond eens even in mijn stapels op zoek. En ik heb een verlanglijstje waar wat leuke boeken op staan, dus er komen van mijn kant zeker nominaties!

Joanazinha
irene

Bericht door irene »

Het is alweer eind september... De tijd gaat zooo hard.
tja, dat is inderdaad zo...
ook hier geen nominaties, alleen maar hoge stapels boeken die her en der verspreid in huis liggen en maar niet gelezen worden.

groetjes, irene
Joanazinha

Hierbij mijn nominaties:

1. Schemeruur - Johan Theorin
Op een mistige zomerdag in het begin van de jaren zeventig verdwijnt op het Zweedse eiland Oland een zesjarig jongetje. Familie, politie en vrijwilligers zoeken dagenlang vergeefs het hele eiland af.
Twintig jaar later krijgt zijn moeder, Julia, een onverwacht telefoontje van haar vader, die na zijn pensionering nog altijd op Oland woont. Er is bij hem een pakje bezorgd met daarin een kinderschoen. Julia keert met tegenzin terug naar het eiland waar ze weer wordt geconfronteerd met het drama van de verdwijning van haar zoontje.
Pas nu hoort Julia het verhaal over een mytische zonderling op Oland, Nils Kant, die ooit het eiland onveilig maakte en schrik aanjoeg. Maar hij is gestorven en begraven, lang voordat Julia's zoontje verdween. Toch geloven sommige eilanders dat Nils Kant nog weleens gezien wordt als hij in het schemeruur over de velden dwaalt.

Dit is het debuut van deze schrijver en het eerste van een viertal boeken die zich afspelen op het Zweedse eiland Oland. Nu dus geen repeterende hoofdpersonen in een serie, maar een lokatie. Op diverse sites krijgt dit boek veel waardering; tijd wellicht om deze auteur ook eens te lezen :) .
Inmiddels zijn deel 2 (Nachtstorm) en deel 3 (Steenbloed) ook verschenen.

2. Waarheid - Peter Temple
In de badkamer van een luxeappartement wordt in het glazen bad een jonge vrouw met een gebroken nek gevonden. Ondanks het moderne beveiligingssysteem van het appartementencomplex is er geen enkel spoor van de dader. Bovendien weigert de eigenaar iedere medewerking bij het onderzoek.
Niet veel later worden in een garagebox drie gruwelijk gemartelde lichamen gevonden. De verdachten krijgen een anonieme tip van de politie en slaan op de vlucht.
Populistische politici storten zich op de vermeende wetteloosheid en het corruptieschandaal, en eisen dat er koppen rollen. In de loop van een paar snikhete dagen moet inspecteur Villani het morele verval van de maatschappij én zichzelf onder ogen komen. Lukt hem dat?
5***** op crimezone.

3. De tweelingmoorden - James Grippando
Als jonge advocaat heeft Gus Wheatley alles bereikt: succes, geld, macht en aanzien. Niets staat zijn verdere bliksemcarrière nog in de weg... totdat Beth, zijn vrouw, spoorloos verdwijnt. Beths verdwijning valt samen met een reeks brute moorden die Seattle in zijn greep houdt. De FBI heeft het over `de tweelingmoorden´, vanwege de gelijkenis van de slachtoffers. Het vermoeden bestaat dat Beth het volgende slachtoffer van de moordenaar is. Maar vreemd genoeg sluit de politie ook niet uit dat Beth bij de moorden betrokken is. Wanneer Gus uiteindelijk zelf naar Beth op zoek gaat, blijkt zij niet de vrouw te zijn die hij dacht te kennen. Terwijl de schokkende waarheid komt bovendrijven, blijft echter onduidelijk of Beth nog in leven is. Maar dan wordt langzaam maar zeker duidelijk dat Beth tegenover een onheil staat dat veel groter is dan iemand had kunnen vermoeden...

Alle drie de schrijvers zijn voor mij onbekend; altijd leuk om nieuwe auteurs te ontdekken!

Joanazinha
Marjo

Bericht door Marjo »

Qua verhaal ga ik voor de eerste, maar ik zal zelf ook nog eens kijken of ik voorstellen heb.
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Joanazinha heeft me nieuwsgierig gemaakt. Ik kies voor Schemeruur van Johan Theorin.
Joanazinha

Ik kies ook voor Schemeruur.
Dettie
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Dettie »

Kijk, hier is dus alvast bekend welk boek het gaat worden.

Dettie
Plaats reactie