Orhan Pamuk - Het nieuwe leven
Orhan Pamuk - Het nieuwe leven
Orhan Pamuk – Het nieuwe leven
Pamuk blijft blijkbaar voor mij een controversieel schrijver, in die zin dat dit boek mij enorm kan aantrekken, als wel ook weet af te stoten. Het onderwerp is spectaculair, alleen de uitwerking niet.
Lees verder, klik hier http://www.leestafel.info/orhan-pamuk
Roel
Pamuk blijft blijkbaar voor mij een controversieel schrijver, in die zin dat dit boek mij enorm kan aantrekken, als wel ook weet af te stoten. Het onderwerp is spectaculair, alleen de uitwerking niet.
Lees verder, klik hier http://www.leestafel.info/orhan-pamuk
Roel
Hé Marjo, we zitten ineens op dezelfde golflengte. Sneeuw was het eerste boek van Pamuk wat ik las. Daar had ik toen ookal moeite mee.
Marjo schreef:Dat vond ik nu van 'sneeuw' ook. Steeds het gevoel dat het eigenlijk een heel interessant verhaal was, met interessante ideeën ook, maar vaak zo saai...
Ik weet het niet. Misschien dat hier het spreekwoord de aanhouder wint moet gelden?
En een vrouwelijke collega hier bij mij op het werk, had "Karmozijn" gelezen en die had dezelfde ervaring als ik opgedaan.
En een vrouwelijke collega hier bij mij op het werk, had "Karmozijn" gelezen en die had dezelfde ervaring als ik opgedaan.
Marjo schreef:En nu? Ga je het nog een keer proberen??
Ik niet. Ik weet ook nog niet of ik ooit een ander boek van Pamuk ga proberen. Ik denk dan maar dat het boven mijn pet gaat..
Ik wilde ook wat van Pamuk lezen na al dat gedoe in Turkije over hem. Dan verwacht je een soort Garcia Marquez. Ik tenminste wel. Dus ik had Karmozijn gekocht. En inderdaad, ik kwam er niet door. Het was zo langdradig, met zoveel zijpaden. Als ik zoiets denk, bij een schrijver van die faam, ben ik bang dat ik iets over het hoofd zie. En nu lees ik hier, dat ik ten eerste niet de enige ben met deze ervaring bij Pamuk en ten tweede meer mensen denken dat ze het niet helemaal snappen als zo'n boek niet om door te komen is.
Dat doet toch goed.
Dat doet toch goed.
[i]Ook dit gaat voorbij.[/i]
Hallo Petra,
Het is beide, aan de ene kant boeiend, aan de andere kant langdradig. De thema's die hij kiest zijn heel interessant.
Het is beide, aan de ene kant boeiend, aan de andere kant langdradig. De thema's die hij kiest zijn heel interessant.
PetraO. schreef:Ik wilde ook wat van Pamuk lezen na al dat gedoe in Turkije over hem. Dan verwacht je een soort Garcia Marquez. Ik tenminste wel. Dus ik had Karmozijn gekocht. En inderdaad, ik kwam er niet door. Het was zo langdradig, met zoveel zijpaden. Als ik zoiets denk, bij een schrijver van die faam, ben ik bang dat ik iets over het hoofd zie. En nu lees ik hier, dat ik ten eerste niet de enige ben met deze ervaring bij Pamuk en ten tweede meer mensen denken dat ze het niet helemaal snappen als zo'n boek niet om door te komen is.
Dat doet toch goed.
Een mooi verslag, Roel.
Vooral je conclusie dat je je oordeel nog moet opschorten. Goed dat je dat gewoon zegt: "Ik weet het nog niet, misschien moet ik het nog eens proberen." Die openheid spreekt me erg aan.
En ik deel het ook ten volle. Ik heb precies hetzelfde! Eigenlijk met alle boeken die ik van Pahmuk nu gelezen heb. Een schrijver die ik beter moet leren kennen, voor mijn gevoel, die ik nog niet helemaal begrijp..... maar die me zeker aanspreekt! En dus zal ik hem vaker moeten lezen en herlezen.
Ariadne
Vooral je conclusie dat je je oordeel nog moet opschorten. Goed dat je dat gewoon zegt: "Ik weet het nog niet, misschien moet ik het nog eens proberen." Die openheid spreekt me erg aan.

En ik deel het ook ten volle. Ik heb precies hetzelfde! Eigenlijk met alle boeken die ik van Pahmuk nu gelezen heb. Een schrijver die ik beter moet leren kennen, voor mijn gevoel, die ik nog niet helemaal begrijp..... maar die me zeker aanspreekt! En dus zal ik hem vaker moeten lezen en herlezen.
Ariadne
[b][size=92][color=limegreen]'Do you think it's a whoozle?'[/size][/color][/b]