Eerlijk waar: boeken van/over astronauten zijn enorm boeiend! Met dit boek van Chris Hadfield heb ik me uitstekend vermaakt.
Lees mijn recensie hier: http://www.leestafel.info/chris-hadfield
Chris Hadfield - Handboek van een astronaut: hoe te leven op aarde
Re: Chris Hadfield - Handboek van een astronaut: hoe te leven op aarde
Ik weet niet precies waarom, maar boeken over astronauten trekken niet meteen mijn aandacht. Ik dacht dan ook, dat filmpje wat jij als link geeft, ken ik vast niet. Maar jawel, ik kende het wel.
En met de rest van je verslag wist je ook nog eens mijn interesse te wekken.
En met de rest van je verslag wist je ook nog eens mijn interesse te wekken.
Ik had precies hetzelfde als jij, Willeke. Een boek over astronauten... mwah. Maar Droomvlucht van Sander Koenen (http://www.leestafel.info/s-koenen) over André Kuipers vond ik tot mijn verbazing enorm interessant. En deze van Chris Hadfield was ook erg leuk om te lezen. Soms overlappen de verhalen elkaar zelfs omdat ze af en toe samenwerkten. Het is vooral de passie van de astronauten die me zo weet te boeien. Wat zijn deze mensen toegewijd aan hun vak. Het is echt een levensstijl.
Mooi verslag Annemarie, jouw enthousiasme spat er ook vanaf.
Ik zou inderdaad ook niet zo snel een boek over een astronaut oppakken of lezen. Bijzonder dat iemand op zo'n jonge leeftijd al weet wat hij worden wil en daar dan ook alles voor over heeft om die droom waar te maken. Dat gebeurt niet vaak, tenminste niet in zulk soort beroepen. Je ziet het in de muziek wel of in de filmwereld maar daarbuiten...
Heel boeiend.
Dettie
Ik zou inderdaad ook niet zo snel een boek over een astronaut oppakken of lezen. Bijzonder dat iemand op zo'n jonge leeftijd al weet wat hij worden wil en daar dan ook alles voor over heeft om die droom waar te maken. Dat gebeurt niet vaak, tenminste niet in zulk soort beroepen. Je ziet het in de muziek wel of in de filmwereld maar daarbuiten...
Heel boeiend.
Dettie
Dank, Dettie. Het is zeker bijzonder. Om astronaut te worden moet je bereid zijn al het andere opzij te zetten. Als je een gezin hebt, moeten zij daar ook mee om kunnen gaan. Astronauten (of mensen die astronaut willen worden) zijn jaren en jaren bezig met het vergaren van kennis terwijl nooit zeker is of ze daadwerkelijk astronaut worden of, als ze al astronaut zijn, ook echt een ruimtevlucht zullen maken. Het vraagt een enorme toewijding en een onverwoestbaar geduld. Ik vind het inspirerend.