Heel lang geleden heb ik “De ontmaskering” van Caleb Carr gelezen en alhoewel ik niet precies meer kan vertellen waarover het boek ging herinner ik me wel nog de sfeer dat het verhaal opriep. Behalve een beklemmende spanning was er ook een soort van afgrijzen.
Toen ik in de bibliotheek aan het “browsen” was kwam ik “De witte engel” tegen en ik wilde wel eens weten of zijn tweede boek ook die sfeer kon oproepen.
lees verder http://www.thrillers-leestafel.info/caleb-carr/
Inge
Caleb Carr - De witte Engel
Re: Caleb Carr - De witte Engel
Wat jammer dat het toch een beetje tegengevallen is. Dat andere boek was gewoon te goed.
Lang geleden heb ik er een gelezen. Maar welke was dat nou?
"De ontmaskering" ging over kinderen/jongens die zich prostitueerden en die in stukken teruggevonden werden. Veel meer kan ik me er ook niet meer van herinneren.
DE ONTMASKERING. New York, 1896. Een seriemoordenaar laat een spoor van zwaar verminkte lijken achter. Voor het eerst in de geschiedenis wordt een psychologisch profiel van de dader geschetst met behulp van het bril ' Jante inlevingsvermogen van dr. Kreizler en zijn medewerkers. Met hun scherpzinnige onderzoek dringen ze steeds dieper door in het gekwelde verleden van de dader en in diens gestoorde psyche. 'Een intrigerend boek Een prachtige setting en een adembenemende uitwerking." 'Ingenieuze thriller ( ... ) behalve een spannende misdaadroman óók een rijk gedetailleerd portret van het oude New York.' 'Een zeer aantrekkelijk moordmysterie. 'Fascinerend! Een mengeling van solide, koel vakmanschap en gotische horror. Carr's vermenging van een moordmysterie met de politieke intriges uit die tijd is zeer ingenieus.'
Ik kan me vooral herinneren dat het in een 'Victoriaanse' tijd speelde, koetsen met paarden en een mistige sfeer. Het verhaal zelf, ik heb geen idee.
helemaal juist Marjo