Welk spannend boek gaan we lezen in april/mei?

Reacties op recensies van, door leden gelezen, spannende boeken/thrillers
Plaats reactie
Joanazinha

Welk spannend boek gaan we lezen in april/mei?

Bericht door Joanazinha »

Ik begin dit weekend in het huidige samenleesboek :D .
Voor april/mei heb ik de volgende nominaties:

1. De misleiding - Charlotte Link
Het Duitse echtpaar Laura en Peter Simon bezit een vakantiehuis in de Provence. Peter reist regelmatig alleen naar Zuid-Frankrijk om er met zijn beste vriend een zeiltocht te maken. Ook op deze oktoberavond krijgt Laura weer een telefoontje van Peter dat hij is gearriveerd. Maar naderhand blijkt dat zijn laatste levensteken te zijn geweest.
Laura pakt haar koffers en vertrekt naar de Provence. Wanhopig probeert ze te achterhalen waar haar man voor het laatst is gezien. Bij haar naspeuringen stuit ze op onwaarheden en moet ze erkennen dat Peter niet degene was voor wie ze hem hield. Als Laura hoort dat er twee gruwelijke moorden zijn gepleegd, slaat de angst haar om het hart...

Paperback, 432 blz.

2. Een doorn in het oog - Julie Hastrup
Jaren geleden ontvluchtte Rebekka Holm haar geboortestad Ringkøbing om te ontsnappen aan haar verleden. Nu wordt ze als rechercheur weer teruggeroepen naar haar geboorteplaats om het onderzoek naar de moord op een jonge vrouw, Anne Gudbergsen, te leiden. Het spoor leidt al snel naar Annes vriend, die een strafblad heeft, maar ook Annes familie lijkt wat te verbergen. Wanneer er overeenkomsten worden gevonden met een moord uit het verleden raakt Rebekka steeds verder verstrikt in haar eigen herinneringen...

Paperback, 348 blz.

3. De misdaadschrijver - Gregg Hurwitz
Drew Danner, een succesvolle schrijver die in Los Angeles woont, ontwaakt in een ziekenhuisbed met een litteken op zijn hoofd. De politie vertelt hem dat ze hem hebben aangetroffen bij het levenloze lichaam van zijn ex-verloofde terwijl hij een epileptische aanval had. Hij had een mes in zijn hand en er zat bloed onder zijn nagels. Maar Danner kan zich niets meer herinneren.
Danner weet zelf niet of hij schuldig is of onschuldig. Om de waarheid te achterhalen moet hij de gebeurtenissen die tot de moord hebben geleid, reconstrueren alsof het de plot is van een van zijn eigen thrillers. Van schrijver wordt hij hoofdrolspeler én hoofdverdachte in zijn eigen verhaal en hij vindt aanwijzingen die hij misschien opzettelijk, maar misschien ook niet, voor zichzelf verborgen heeft gehouden. En dan wordt er opnieuw een jonge vrouw vermoord...

Paperback, 262 blz.
Dettie
Site Admin
Contacteer:

Re: Welk spannend boek gaan we lezen in april/mei?

Bericht door Dettie »

Als we jou toch eens niet hadden Joanazinha, ik vergeet altijd die samenleesboeken!

Dettie
Marjo

Bericht door Marjo »

Gregg Hurwitz is bekend, de andere niet. Maar het maakt mij niet uit, dus laat een ander maar kiezen.
Joanazinha

Ik ben wel benieuwd naar het boek van Charlotte Link - De misleiding. Ik ken deze schrijfster niet, maar heb er al veel goede verhalen over gehoord. En haar nieuwste boek (De toeschouwer) krijgt ook alleen maar goede kritieken. Dus wat mij betreft wordt het De misleiding. Wat denkt de rest ervan?
Inge

Bericht door Inge »

"De misleiding" kan ik niet meelezen omdat ze die hier in de bib niet hebben. Wel andere boeken van Charlotte Link (Het andere kind, De echo van schuld enz)
Ik ben voorstander voor de 2 andere schrijvers (omdat ze die wel in de bib hebben) en mijn voorkeur qua verhaal gaat uit naar "de misdaadschrijver". Maar ik hoor het wel. :)
Dettie
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Dettie »

Begrijp ik nu goed dat het '3. De misdaadschrijver - Gregg Hurwitz' wordt?

Dettie
Marjo

Bericht door Marjo »

Als we maar met drie lezers zijn of als het de rest niet kan schelen, wel, ja.
Joanazinha

Dat lijkt mij prima.
Maar begreep ik nu goed Marjo dat jij het boek al kent? Of ken je alleen de schrijver?
Dettie
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Dettie »

Marjo schreef:Gregg Hurwitz is bekend
Joanazinha schreef: Maar begreep ik nu goed Marjo dat jij het boek al kent? Of ken je alleen de schrijver?
Ha ja ik dacht hetzelfde als Joanazinha, bedoelt ze nou de schrijver of het boek?

Dettie
Marjo

Bericht door Marjo »

Ik heb eerder iets van hem gelezen. 'Dan sterft ze'
Dat was niet zo'n succesvolle kennismaking, maar je mag daar niet op af gaan, dus ik wil best nog een ander boek proberen.
Dettie
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Dettie »

Dan maken we van Gregg het samenleesboek.

dettie
Joanazinha

Afgesproken!
Plaats reactie