David Baldacci - Onschuldig

Reacties op recensies van, door leden gelezen, spannende boeken/thrillers
Plaats reactie
Annemarie

David Baldacci - Onschuldig

Bericht door Annemarie »

Onschuldig is gewoonweg een heerlijk boek. Het bevat actie, spanning en zelfs een bescheiden dosis romantiek.

Lees meer: http://www.thrillers-leestafel.info/david-baldacci/
Laatst gewijzigd door Annemarie op 17 mei 2012, 14:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Marjo

Re: David Baldacci - Onschuldig

Bericht door Marjo »

Nog steeds van deze schrijver gelezen, en het trekt nog niet ook.
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Ik begrijp heel goed wat je bedoelt Marjo. Toch is het fijn leesvoer met een aantal echte uitschieters zoals deze.
Joanazinha

Bericht door Joanazinha »

Hier nog een Baldacci-fan, maar dan voornamelijk voor die momenten dat ik een boek wil lezen dat me zonder echt veel na te denken door het verhaal loodst. Spannend, vlot, met aansprekende karakters. Maar het zijn wel echte actiethrillers, af en toe heerlijk!
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Mee eens Joanazinha: Dit zijn gewoon boeken om even lekker mee te ontspannen.
Dettie
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Dettie »

Ik moet altijd zo lachen om jullie

"Will Robie is hard en meedogenloos. Hij werkt als huurmoordenaar voor de regering en schakelt zijn doelwitten uit zonder ook maar een moment met zijn ogen te knipperen."

Echt een ontspannend vakantieboek. :mrgreen:

Dettie
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Haha, die tegenstrijdigheid merkte ik zelf ook al tijdens het schrijven. Het onderwerp klinkt heel heftig en toch is het een ontspannend boek. Het zit hem in de schrijfstijl denk ik.
Joanazinha

Bericht door Joanazinha »

Ik had dit boek vorig jaar oktober gekocht met een speciale actie bij Bruna en vandaag uitgelezen.

Ik ben een grote fan van Baldacci, vooral omdat hij spannende, vlotte en boeiende thrillers schrijft. Het patroon is meestal wel hetzelfde, maar hij weet elke keer weer de spanningsboog hoog te houden. Ik moet eerlijk zeggen dat ik de boeken niet van een hoogstaand, literair niveau vindt, maar dat is volgens mij ook niet de bedoeling van Baldacci. Het verhaal zit goed in elkaar en hoe ongeloofwaardig soms ook - hij weet er altijd een zodanige draai aan te geven dat je denkt dat het ook zo gebeurd kan zijn. Daarbij zijn zijn personages meestal van het type ruwe bolster, blanke pit, komt er een vleugje romantiek bij kijken en is er over het algemeen een prettig duidelijke scheidslijn tussen de 'good guys' en de 'bad guys'. En dat maakt het geheel wel zo overzichtelijk.
Al met al boeken waar ik met veel plezier in wegduik; en Onschuldig is wat dat betreft geen uitzondering. Vlot lezend (ik had de ruim 360 pagina's binne 24 uur uit), korte hoofdstukken met spannende cliffhangers en een spetterende finale.
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Leuk dat je dit boek ook hebt gelezen Joanazinha. Nee, Baldacci schrijft geen literaire hoogstandjes maar ik denk inderdaad ook niet dat dat de bedoeling is. Hij schrijft wél heerlijke thrillers die lezen als een trein. Fijn dat jij er ook van genoten hebt.
Plaats reactie