Jan Marijnissen - Kijk op deze tijd
Re: Jan Marijnissen - Kijk op deze tijd
Nou...ik vrees dat dit me voorlopig niet meer los laat maar ik zal me verder keurig beheersen op dit forum 

Ha, ik riep mezelf al tot de orde hier; "loop je toch niet op te winden Wil",
maar jij hebt het ook gelukkig.
Misschien schrijf ik er nog wel een blogje over, dan post ik het hier nog wel.
maar jij hebt het ook gelukkig.
Misschien schrijf ik er nog wel een blogje over, dan post ik het hier nog wel.
En wat dacht je van Agnes Kant? Geweldige ge(s)laagde vrouw!
Hier staat het bewuste interview van NRC http://digitaleeditie.nrc.nl/digitaleed ... tml#page17
Dettie
Hier staat het bewuste interview van NRC http://digitaleeditie.nrc.nl/digitaleed ... tml#page17
Dettie
Ah, dank je wel, jij bent zoals altijd een betere speurder dan ik !
Het is eigenlijk een heel mooi interview, als je dat bewuste citaat weg laat, vooral dat stukje dat iedereen krassen op zijn ziel heeft, maar het vooral de kunst is hoe je daar mee om gaat.
Maar die uitglijder over vrouwen begrijp ik nog steeds niet.
Het is eigenlijk een heel mooi interview, als je dat bewuste citaat weg laat, vooral dat stukje dat iedereen krassen op zijn ziel heeft, maar het vooral de kunst is hoe je daar mee om gaat.
Maar die uitglijder over vrouwen begrijp ik nog steeds niet.
Nee, ik vind het eigenlijk ook helemaal niets voor Jan Marijnissen om dat zo expliciet te zeggen. Veel ligt ook aan de toon waarop zoiets gezegd wordt. Het kan ook met spijt in zijn stem zijn geweest, in de trant van dat er te weinig goede vrouwen aan de top zitten.
Je weet het niet hè. Als je één woord weglaat of toevoegt dan heb je soms al een heel andere toon of betekenis.
Hij zegt ook, zou het een erfenis zijn van de geschiedenis?
Vrouwen kregen natuurlijk pas heel laat de kans om zich te manifesteren. Politiek was sowieso een mannenbolwerk zoals hij zegt. Die enkele vrouw die er al was werd nauwelijks als vróuw gezien. Het is pas de laatste tijd dat het normaal is dat ook vrouwen in de politiek zitten.
Dettie
die zich afvraagt hoe hij Agnes Kant dan vond.
Je weet het niet hè. Als je één woord weglaat of toevoegt dan heb je soms al een heel andere toon of betekenis.
Hij zegt ook, zou het een erfenis zijn van de geschiedenis?
Vrouwen kregen natuurlijk pas heel laat de kans om zich te manifesteren. Politiek was sowieso een mannenbolwerk zoals hij zegt. Die enkele vrouw die er al was werd nauwelijks als vróuw gezien. Het is pas de laatste tijd dat het normaal is dat ook vrouwen in de politiek zitten.
Dettie
die zich afvraagt hoe hij Agnes Kant dan vond.
Ja dat vroeg ik me ook meteen af,wat vond hij dan van Agnes Kant, maar volgens liep die relatie niet altijd even soepel.
Dat van die toon en die context klopt, dan komt iets heel anders over dan je het bedoelt en gaat het met je aan de haal. Maar dan had hij het in het radiointerview daarna wel genunaceerd of uitgelegd hoe hij het bedoelde lijkt mij.
Hier mijn blogje over dit onderwerp.
http://veertigers2.bloggertje.nl/note/4 ... issen.html
Ach misschien maak ik me wel te boos, maar dat komt vooral omdat ik het juist van hem niet verwachtte.
Dat van die toon en die context klopt, dan komt iets heel anders over dan je het bedoelt en gaat het met je aan de haal. Maar dan had hij het in het radiointerview daarna wel genunaceerd of uitgelegd hoe hij het bedoelde lijkt mij.
Hier mijn blogje over dit onderwerp.
http://veertigers2.bloggertje.nl/note/4 ... issen.html
Ach misschien maak ik me wel te boos, maar dat komt vooral omdat ik het juist van hem niet verwachtte.
Mooi blog heb je geschreven Willeke, regelrecht uit 't hart zo te lezen!
Dettie
Dettie
Ik heb je blog ook met plezier gelezen!
Ik heb je link even gestolen 

ha ja ik zag het, gelijk heb je, altijd beter om te laten zien waar je het over hebt.
Dettie
Dettie
en de link van Annemarie ook trouwens.
Je mag altijd linkjes van me stelen hoor!